zox.gr / MEDIA / Η επιστροφή του Βαρδινογιάννη: Η αθλητική εφημερίδα που γίνεται δική του
MEDIA

Η επιστροφή του Βαρδινογιάννη: Η αθλητική εφημερίδα που γίνεται δική του

Η οικογένεια Βαρδινογιάννη ανοίγει ακόμα περισσότερο τα... φτερά της στον χώρο των media.

Το πράσινο φως έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, για την εξαγορά του 50,1% του Alpha από θυγατρική της Motor Oil. Η οικογένεια Βαρδινογιάννη, που ήδη κατέχει το Star, αποκτά και τον έλεγχο του καναλιού -και των ραδιοσταθμών- του Δημήτρη Κοντομηνά καταβάλλοντας 33 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη στην αγορά της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης, η οποία βρίσκεται σε παρατεταμένη φάση αναδιάρθρωσης μετά το κλείσιμο του Mega και το αίτημα της Alter Ego (του Βαγγέλη Μαρινάκη) για παραχώρηση τηλεοπτικής άδειας.

Ωστόσο η εξαγορά του Alpha ίσως να σημαίνει πολλά περισσότερα από μια… απλή μιντιακή κίνηση από πλευράς Βαρδινογιάννη. Και είναι πολύ πιθανό να δούμε διαφορετική προσέγγιση αρκετών πραγμάτων και στην αθλητική εφημερίδα συμφερόντων Δημήτρη Κοντομηνά.

Μιλάμε φυσικά για τη Sportday. Η ιστορική αθλητική εφημερίδα, πρώτη σε κυκλοφορία στην Ελλάδα από τις αθλητικές εφημερίδες, ανήκει στον όμιλο Alpha εδώ και χρόνια. Το αν στη συμφωνία που έγινε για εξαγορά ποσοστού ανήκει και η Sportday θα το δούμε σε λίγο καιρό. Εμείς σας παρουσιάζουμε την ανακοίνωση όπως αυτή δημοσιεύτηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού:

Σε συνεδρίαση της ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις, 20 Φεβρουαρίου 2019, αποφασίστηκε ομόφωνα η έγκριση της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης που αφορά στην απόκτηση κοινού ελέγχου επί των εταιριών Alpha Δορυφορική Τηλεόραση ΑΕ, Alpha Ραδιοφωνική ΑΕ και Alpha Ραδιοφωνική Κρόνος ΑΕ, μέσω της εταιρίας συμμετοχών Nevine Holdings Limited, από τις εταιρίες Μotor Oil (Ελλάς) Διυλιστήρια Κορίνθου αε, Alpha Media Group Limited και τον Δημήτρη Κοντομηνά, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 6 του Ν.3959/11, όπως ισχύει.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, κατ’ άρθρο 8 παρ. 6 του ν. 3959/2011, της από 9.11.2018 ως άνω γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, δεδομένου ότι η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011 και του άρθρου 3 του ν. 3592/2007, αφενός μεν υπολείπεται των κατωφλιών του άρθρου 3 παρ. 3 του ν. 3592/2007, ήτοι του 35% σε κάθε μία από τις επιμέρους αγορές της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου οπότε τα γνωστοποιούνται μέρη δεν θα αποκτήσουν δεσπόζουσα θέση στις επιμέρους αγορές των ΜΜΕ, που θα ελέγχουν από κοινού εκ της προκείμενης συναλλαγής και άρα δεν αναμένεται να προκληθεί συγκέντρωση ελέγχου σ’ αυτές και αφετέρου δεν περιορίζει σημαντικά, κατ’ άρθρο 7 παρ. 1 του Ν. 3959/2011, τον ανταγωνισμό στην εθνική αγορά ή σε ένα σημαντικό, σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά των προϊόντων ή των υπηρεσιών τμήμα της, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση της δεσπόζουσας θέσης.