zox.gr / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Οι συνέπειες έλλειψης βιταμίνης C από τον οργανισμό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι συνέπειες έλλειψης βιταμίνης C από τον οργανισμό

Τι μπορεί να προκαλέσει η έλλειψη βιταμίνης C από τον οργανισμό μας. Πως μπορούμε να λαμβάνουμε τα απαραίτητα αποθέματα.

Η κούραση και η κόπωση είναι τα πρώτα δείγματα έλλειψης βιταμίνης C στον οργανισμό μας. Ωστόσο, η αιμορραγία των ούλων είναι σημάδι της ανεπάρκειας βιταμίνης C, όπως επίσης και το ξηρό και ευαίσθητο δέρμα. Άλλωστε δεν είναι λίγα τα προϊόντα περιποίησης που περιέχουν βιταμίνη C, μια και μπορεί να σας βοηθήσει να προστατεύσετε το δέρμα σας από βλάβες και από τις ακτίνες του ήλιου.

Ένα άλλο, ασυνήθιστο σημάδι έλλειψης βιταμίνης C είναι -σύμφωνα με το iatronet, η αύξηση του σωματικού βάρους. Εάν λοιπόν ξαφνικά παίρνετε βάρος χωρίς κανένα λόγο, τότε η ανεπάρκεια της βιταμίνης C μπορεί να είναι μια αιτία. Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C σχετίζονται με τη συσσώρευση λίπους- ειδικά με το λίπος της κοιλιάς. Καλές πηγές για πρόσληψη της βιταμίνης C

Η βιταμίνη C αποτελεί μία υδατοδιαλυτή βιταμίνη που είναι γνωστή και ως ασκορβικό οξύ. Το μόριο της βιταμίνης είναι ιδιαίτερα ασταθές και πολύ ευαίσθητο στη θερμότητα, στο οξυγόνο καθώς και σε ορισμένα μέταλλα και ενώσεις (χαλκός, διττανθρακική σόδα κ.α.). Το όνομα του οξέος προέκυψε από την ασθένεια σκορβούτο, η οποία παρατηρήθηκε σε άτομα που είχαν έλλειψη της βιταμίνης.

Φυσιολογικά ανευρίσκεται σε πληθώρα λαχανικών και φρούτων, όπως είναι οι πιπεριές, οι πατάτες, το μπρόκολο, τα εσπεριδοειδή, οι φράουλες κ.α.. Πολλοί φυτικοί και μονοκύτταροι μικροοργανισμοί μπορούν να τη συνθέσουν από γλυκόζη, με εξαιρεση τον ανθρώπινο οργανισμό, με αποτέλεσμα να κρίνεται απαραίτητη η καθημερινή λήψη μέσω της διατροφής.

Μερικές καλές πηγές βιταμίνης C μπορεί να περιλαμβάνουν: λεμόνι, πορτοκάλι, γκρέιπφρουτ, ακτινίδιο, ανανά, φράουλες, γκουάβα, σπανάκι, μπρόκολο, και παπάγια.