zox.gr / ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ / Dior: Χλαμύδες και χρυσό που θυμίζουν αρχαίες Ελληνίδες θεές στην πασαρέλα του Οίκου [pics]
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Dior: Χλαμύδες και χρυσό που θυμίζουν αρχαίες Ελληνίδες θεές στην πασαρέλα του Οίκου [pics]

Dior: Πολυτελή υφάσματα, κυριαρχία του χρυσού, κύματα από πλισέ επιφάνειες και ρούχα που θυμίζουν αρχαιοελληνικά αγάλματα. Όλα τα είχε η πασαρέλα του Dior.

Dior: Μια ιδιαίτερη κολεξιόν παρουσίασε o Dior για την Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2020 το απόγευμα της Δευτέρας στο μουσείο Ροντέν στο Παρίσι. Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Οίκου, Μαρία Γκράτσια Κιούρι, δημιούργησε μια συλλογή που παραπέμπει στην εικονογραφία και τους συμβολισμούς των γυναικείων θεοτήτων της αρχαίας Ελλάδας.

Η Κιούρι, έφερε στην πασαρέλα της για την Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού στο μουσείο Ροντέν, γυναίκες θεές, όχι με την έννοια της σημερινής αποθέωσης που παραπέμπει σε μια εξιδανικευμένη ομορφιά, αλλά με την πρωταρχική ιδέα της γυναικείας δύναμης και κυριαρχίας.

Επί έξι μήνες συζητούσε με την γνωστή ακτιβίστρια εικαστικό Τζούντι Σικάγο για το πώς θα δημιουργήσουν ένα σόου με κυρίαρχο μήνυμα τη χειραφέτηση της γυναίκας. Και είχε την ευφυΐα να το κάνει χωρίς πανό, πλακάτ, εύκολα συνθήματα που έχουμε συνηθίσει στο παρελθόν σε επιδείξεις που παρέπεμπαν σε διαδηλώσεις, αλλά με μια αρχαιοελληνική – συχνά και βυζαντινή λόγω του χρυσού και της πολυτέλειας- ατμόσφαιρα. Γυναίκες θεές, γυναίκες αυτοκράτειρες.
Ακόμα και το κυρίαρχο σύνθημα «What if women ruled the world?», δηλαδή τι θα γινόταν αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο, ήταν κεντημένο πάνω σε ένα χρυσό πανό με κόκκινο και βαθυπράσινο βελούδινο πλαίσιο. Μια σειρά από άλλα πανό, με χρυσή βάση και υπέροχα κεντήματα, έφεραν άλλα αντίστοιχα μηνύματα. Θα ήταν η Γη καλύτερα προστατευμένη; Θα υπήρχε βία; Θα ήταν ο/η θεός γυναίκα;

Ο δε χώρος της επίδειξης έμοιαζε με μια μήτρα όταν τον προσέγγιζες απ’έξω – η δύναμη της γυναίκας που δίνει ζωή και νόημα στην ανθρώπινη ύπαρξη αέναα. Μια επίδειξη με μηνύματα, με σαφή στάση απέναντι σε στερεότυπα της κοινωνίας, μια επίδειξη μόδας που πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα από το κίνημα MeToo. Οι γυναίκες βασίλισσες του πλανήτη. Και ταυτόχρονα ένα σόου ύμνος στη μόδα, ένα σόου που αποκαλύπτει τη μοναδική, υψηλή, τέχνη, την αρτιότητα στην κατασκευή, στη λεπτομέρεια, που επικρατεί στο ατελιέ του οίκου Dior. Πάντως η ίδια η Κιούρι, λέει ότι όταν γεννήθηκε η ιδέα για τις θεές, το μυαλό της πήγε στη Ρώμη, στα αγάλματα του Μποτιτσέλι.

Αν και η συλλογή αφορά την Άνοιξη και το Καλοκαίρι, η Κιούρι δεν παγιδεύθηκε στις προφανείς καθολικές λύσεις του λευκού, των έντονων χρωμάτων, των παστέλ. Πόνταρε στο αυτοκρατορικό χρυσό, στο μπρονζέ, στη ματζέντα, στο σκονισμένο ροζ, στο μεταλλικό γκρι, στο θαμπό ασημί, στο βασιλικό βαθυπράσινο. Όλα τα μοντέλα φορούσαν σανδάλια που έδεναν στα πόδια, καθόλου τακούνια, ενώ τα πόδια μπορούσαν να κινηθούν με χάρη χορεύτριας κάτω από πέπλα, κρόσια, η φαρδιές μακριές φούστες. Η Θεά των Όφεων, το υπέροχο αγαλματίδιο από την Κνωσσό, με την γυμνόστηθη θεά που κρατά φίδια στα χέρια και φέρει μια συγκλονιστική, γεμάτη διαδοχικές οριζόντιες πτυχώσεις φούστα, ήταν σαν να περπάτησε στο μουσείο Ροντέν, πάνω στο λιλά χαλί που σχεδίασε η Σικάγο, ενώ οι καλεσμένοι κάθονταν σε βαθύ μοβ βελούδινους καναπέδες σε σχήμα σπείρας.

Πολλά φορέματα είχαν τον ένα ώμο έξω, συχνά καταλήγοντας σε μια λεπτή πλεκτή τιράντα, ενώ τα μοντέλα φορούσαν χρυσά σκαλιστά κοσμήματα με άνθη. Xαρακτηριστικά ήταν τα βραχιόλια που έμοιαζαν με φίδια που τυλίγονται στους καρπούς. Κυρίαρχες οι λεπτές στέκες ή κορδέλες στα μαλλιά, πάντα χρυσά. Τα κοστούμια που δημιούργησε είχαν ξεχωριστό ενδιαφέρον. Με χαμηλά ντεκολτέ και απολύτως σμιλεμένες μέσες, σαν να έφεραν εσωτερικά έναν κορσέ. Η γεωμετρία του ανθρώπινου σώματος, ειδωμένου ως αγάλματος. Με το πανό που έθετε το ερώτημα «θα μπορούσε ο θεός να είναι γυναίκα» να κυριαρχεί πάνω από τα δεκάδες μοντέλα.

View this post on Instagram

Dior on the move

A post shared by Suzy Menkes (@suzymenkesvogue) on